Jen za rok 2020 adidas pomohl posbírat a zrecyklovat 7 tisíc tun plastového odpadu z oceánů. Během roku 2021 chce vyrábět více než 60 procent svých produktů z udržitelných materiálů.
adidas sází na zelenou budoucnost. Tato německá firma vyrábějící sportovní oblečení, obuv a sportovní potřeby se v posledních letech začala soustředit na používání obnovitelných materiálů a pomoc životnímu prostředí.
Znatelného úspěchu firma dosáhla s botami vyrobenýma z recyklovaného plastu, který pochází z pláží a pobřeží oceánů. Za rok 2020 Adidas vyrobil více než 15 milionů páru bot z tohoto materiálu, a v roce 2021 plánuje ušít dalších 17 milionů.
adidas se do recyklace plastů pustil v roce 2015 ve spolupráci s organizací Parley for the Oceans. Jen v roce 2020 společně dokázali z oceánu posbírat 7 tisíc tun plastového odpadu, což odpovídá 350 milionům plastových lahví.
Sbíráním a recyklací plastu však zelené aktivity firmy nekončí. Podle svého nejnovějšího vyjádření adidas plánuje do konce roku 2021 vyrábět více než 60 procent svých produktů z udržitelných materiálů šetrných k životnímu prostředí. Jde především o recyklovaný polyester a udržitelnou bavlnu.
„Udržitelnost je nedílnou součástí obchodní filozofie firmy adidas. V investicích do udržitelnosti pokračujeme i během pandemie koronaviru a plánujeme výrazně rozšířít naši nabídku udržitelných produktů,” uvedl CEO adidasu, Kasper Rorste.
„Nejenže náš závazek činí adidas udržitelnějším, pomáhá také řídit vývoj v celém odvětví.”
Adidas chce dosáhnout klimatické neutrality do roku 2050
Výroba bot z recyklovaného plastu a vývoj nových materiálů, jako je umělá kůže z rostlin, nejsou jediné aktivity, které tvoří zelený proud firmy adidas.
Společnost uvádí, že chce do roku 2050 dosáhnout klimatické neutrality nejen díky udržitelným materiálům, ale také udržitelným způsobem výroby.
Ve svých továrnách adidas používá fotovoltaické elektrárny o celkovém kapacitě 1,4 megawattů. Ve svém sídle v Herzogenaurachu také používá moderní zařízení pro kombinování výroby elektřiny a tepla. V distribučním centru v Rieste pak teplo obstarává biomasa.
Podle vyjádření firmy takto klesla uhlíková stopa adidasu od roku 2015 o padesát procent.
Podobné snahy vyvíjí adidas i u svých dodavatelů. V několika projektech s nimi spolupracuje na snížení emisí a na lepším nakládání s vodou. Podle tvrzení firmy si adidas stanovuje vlastní standardy, které jdou často za hranici zákonných povinností v oblastech našich továren. Klimatická neutrality by pro adidas tedy měla být globálního charakteru.